2023. évi XXV. törvény alapján és hatályba lépése során a PMT hatálya alá tartozó szolgáltatóként az alábbi eljárásrend és szabályzati pontok kerülnek bevezetésre.
1. Belső eljárás alapján fogalmak:
A panasz: a pénzügyi szolgáltatás közvetítésére irányuló tevékenységgel kapcsolatos, nem szerződés szerinti teljesítéshez, szolgáltatáshoz vagy a szolgáltatással összefüggő tevékenységéhez kapcsolódó konkrét bejelentés, reklamáció, igény. Nem minősül panasznak az általános tájékoztatás-, véleménykérés.
A panaszos: Természetes személy, gazdasági Társaság vagy más szervezet ügyfél, aki/amely a Közvetítő szolgáltatását igénybe veszi, vagy a szolgáltatással kapcsolatos tájékoztatás vagy ajánlat címzettje, illetve ezek bármelyikének képviselője.
Adatvédelem: A rendszer kialakítása során a személyazonosságát felfedő bejelentő személyes adatait a bejelentést kivizsgáló személyen kívül más nem ismerheti meg.. Az érintetteknek a bejelentés kivizsgálásához elengedhetetlenül szükséges személyes adatai kizárólag a bejelentés kivizsgálása és a bejelentés tárgyát képező magatartás orvoslása vagy megszüntetése céljából kezelhetők.
2. Bejelentés módja: info@adoplan.hu
3. Bejelentés kezelő személy: Bauer István
4. Bejelentés kivizsgálás határideje: Megalapozott panasz esetén kötelező a bejelentést kivizsgálni és tájékoztatni a bejelentőt a panasza beérkezéséről (7 napon belül visszaigazolás küldendő) és az eljárás menetéről – különösen, ha vannak tisztázandó kérdések-, az adatkezelésről, az eljárás végén pedig a meghozott döntésről. A panaszt legfeljebb a bejelentés beérkezésétől számított 30 napon belül ki kell vizsgálni, ez csak indokolt esetben hosszabbítható meg 90 napra.
A bejelentés alapján gondoskodni kell:
– a jogszerű vagy a közérdeknek megfelelő állapot helyreállításáról, illetve az egyébként szükséges intézkedések megtételéről,
– a feltárt hibák okainak megszüntetéséről,
– az okozott sérelem orvoslásáról és
– indokolt esetben a felelősségre vonás kezdeményezéséről.
Nyilvánvalóan alaptalan bejelentések esetén a panasz kivizsgálása mellőzhető. A bejelentések megtehetők névvel vagy név nélkül, azonban a névtelen bejelentések érdemi vizsgálata szintén mellőzhető, kivéve, ha súlyos jog- vagy érdeksérelemre utal.
5. Bejelentés nyilvántartása tartalmazza:
a) a bejelentés leírását, tárgyát képező esemény vagy tény megjelölését;
b) a bejelentés benyújtásának időpontját;
c) a bejelentés rendezésére vagy megoldására szolgáló intézkedés leírását, elutasítás esetén annak indokát;
d) az intézkedés teljesítésének határidejét és végrehajtásért felelős személy megnevezését;
e) a bejelentés megválaszolásának időpontját.
A bejelentés és az arra adott választ három évig meg kell őrizni.