AdóPlan

2023. évi XXV. törvény alapján és hatályba lépése során a PMT hatálya alá tartozó szolgáltatóként az alábbi eljárásrend és szabályzati pontok kerülnek bevezetésre.

1. Belső eljárás alapján fogalmak:

A panasz: a pénzügyi szolgáltatás közvetítésére irányuló tevékenységgel kapcsolatos, nem szerződés szerinti teljesítéshez, szolgáltatáshoz vagy a szolgáltatással összefüggő tevékenységéhez kapcsolódó konkrét bejelentés, reklamáció, igény. Nem minősül panasznak az általános tájékoztatás-, véleménykérés.

A panaszos: Természetes személy, gazdasági Társaság vagy más szervezet ügyfél, aki/amely a Közvetítő szolgáltatását igénybe veszi, vagy a szolgáltatással kapcsolatos tájékoztatás vagy ajánlat címzettje, illetve ezek bármelyikének képviselője.

Adatvédelem: A rendszer kialakítása során a személyazonosságát felfedő bejelentő személyes adatait a bejelentést kivizsgáló személyen kívül más nem ismerheti meg.. Az érintetteknek a bejelentés kivizsgálásához elengedhetetlenül szükséges személyes adatai kizárólag a bejelentés kivizsgálása és a bejelentés tárgyát képező magatartás orvoslása vagy megszüntetése céljából kezelhetők.

2. Bejelentés módja: info@adoplan.hu

3. Bejelentés kezelő személy: Bauer István

4. Bejelentés kivizsgálás határideje: Megalapozott panasz esetén kötelező a bejelentést kivizsgálni és tájékoztatni a bejelentőt a panasza beérkezéséről (7 napon belül visszaigazolás küldendő) és az eljárás menetéről – különösen, ha vannak tisztázandó kérdések-, az adatkezelésről, az eljárás végén pedig a meghozott döntésről. A panaszt legfeljebb a bejelentés beérkezésétől számított 30 napon belül ki kell vizsgálni, ez csak indokolt esetben hosszabbítható meg 90 napra.

A bejelentés alapján gondoskodni kell:

– a jogszerű vagy a közérdeknek megfelelő állapot helyreállításáról, illetve az egyébként szükséges intézkedések megtételéről,

– a feltárt hibák okainak megszüntetéséről,

– az okozott sérelem orvoslásáról és

– indokolt esetben a felelősségre vonás kezdeményezéséről.

Nyilvánvalóan alaptalan bejelentések esetén a panasz kivizsgálása mellőzhető. A bejelentések megtehetők névvel vagy név nélkül, azonban a névtelen bejelentések érdemi vizsgálata szintén mellőzhető, kivéve, ha súlyos jog- vagy érdeksérelemre utal.

5. Bejelentés nyilvántartása tartalmazza:

a) a bejelentés leírását, tárgyát képező esemény vagy tény megjelölését;

b) a bejelentés benyújtásának időpontját;

c) a bejelentés rendezésére vagy megoldására szolgáló intézkedés leírását, elutasítás esetén annak indokát;

d) az intézkedés teljesítésének határidejét és végrehajtásért felelős személy megnevezését;

e) a bejelentés megválaszolásának időpontját.

A bejelentés és az arra adott választ három évig meg kell őrizni.